Kreatywny rok w alu-frost

Podsumowanie roku 2020 w alu-frost, podbiałostockiej firmie specjalizującej się w cięciu laserem i produkcją nakładek samochodowych wypada na plus. Zakład realizował więcej nietypowych “artystycznych” zleceń, co ujawniło pokłady kreatywności drzemiące w załodze.

Alu-frost to liczący się na polskim rynku producent nakładek na zderzaki i progi samochodowe. Zaopatruje w nie ponad 40 marek aut. Rocznie sprzedaje tysiące tego typu elementów do samochodowego tuningu.

- Ubiegłoroczny bilans wypada podobnie. Mimo, że branża motoryzacyjna z powodu pandemii przyhamowała, tak jak cała gospodarka, w drugiej połowie roku odbiła, co było zauważalne także w naszej działce - mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost.

Nowy rodzaj nakładek
Wśród akcesoriów samochodowych największym powodzeniem cieszyły się nakładki progowe do Nissana QASHQAI’a. Firma pokusiła się też o wprowadzenie nowego rodzaju nakładek na zderzak - serii T z dekoracyjnym motywem o kształcie trapezów (stąd nazwa).

- Tunning zawsze budził duże zainteresowanie miłośników motoryzacji i naszych klientów. Czasami wystarczy zmienić detal, by auto nabrało oryginalności i stało się niepowtarzalne. Nakładki serii T to produkt szczególnie starannie przemyślany właśnie pod względem wizualnym. Nakładki serii T to produkt szczególnie starannie przemyślany właśnie pod względem wizualnym. Wykonane są ze stali kwasoodpornej szlifowanej, a naniesiony na nie motyw trapezu, pozwala jeszcze lepiej zaakcentować jej dekoracyjne walory - dodaje Monika Piłasiewicz, kierownik działu marketingu w alu-frost.

Marka, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, nadała swoim produktom kody EAN, co otwiera przed nią więcej możliwości i nowe kanały sprzedaży.

Firma, jeszcze w 2019 roku, który zaliczyć może do najlepszych w swojej historii, zainwestowała w nowy sprzęt. Zakupiła szybszy laser oraz prasę krawędziową. Na początku 2020 roku załoga testowała i poznawała możliwości nowych urządzeń. Z im większą biegłością obsługiwała maszyny, tym więcej pojawiało się bardzo specjalistycznych zamówień, gdzie zakupiony sprzęt można było sprawdzić w praktyce.

- Jednym z najciekawszych wyzwań była współpraca z Adamem Zdanowiczem, cenionym twórcą rowerów customowych. Od lat zleca nam produkcję elementów do swoich jednośladów. Tegoroczny jednak był zupełnie wyjątkowy. Po pierwsze dlatego, że inspiracją była nasza firma, po drugie dlatego, że pieniądze z jego licytacji wsparły Fundację “Pomóż im”, opiekującą się dziećmi z nieuleczalnymi chorobami - wyjaśnia Piotr Świrko. - Zaangażowaliśmy się więc na 200 proc., ale efekt jest wspaniały.
Rower sprzedany został na początku grudnia za 5,5 tys zł. Nabywca chce pozostać anonimowy. Nie było to jednak jedyne “designerskie” zlecenie jakie w 2020 roku realizował alu-frost.

- Można powiedzieć, że ten rok upłynął pod znakiem kreatywności. Wykonaliśmy bardzo wiele unikatowych tabliczek adresowych, statuetek na indywidualne zamówienie czy elementów wyposażenia wnętrz. Otrzymaliśmy też zlecenia na ciekawe dekory ścienne od różnych kontrahentów. Ostatnio był to wielkoformatowy tryptyk pt.: “Manhattan”, przedstawiający nowojorskie wieżowce. Spodziewamy się, że przyszły rok będzie obfitował w takie nietypowe realizacje, ponieważ mamy wiele zapytań w tej kwestii. W nowy rok wchodzimy więc z optymizmem - podsumowuje prezes alu-frost.

 

alt


 alt



alt

alt

 alt



alt



 alt

 

 

alt

 

 alt

 alt



alt